מיתוסים לגבי פסיכולוגיה של הספורט

ישנם מספר מיתוסים שעדיין קיימים לגבי השימוש במיומנויות פסיכולוגיות ובעבודה עם פסיכולוג כדי לייעל ביצועים:

1. פסיכולוג בתחום הספורט מיועד לספורטאים "בעייתיים" בלבד.
אנשים רבים טועים לחשוב שכל פסיכולוגי הספורט עובדים עם ספורטאים שיש להם בעיות פסיכולוגיות או קליניות. מרבית הצרכים הפסיכולוגיים של הספורטאים ניתנים לטיפול על ידי פסיכולוגי ספורט המתמקדים בסיוע בפיתוח מיומנויות מנטליות אצל ספורטאים בעלי טווח תפקוד תקין.

2. ליווי פסיכולוגי מיועד רק לספורטאי עלית.
ליווי של פסיכולוג מתחום הספורט מתאים לכל הספורטאים, כולל ספורטאים צעירים ומתפתחים וספורטאים בעלי מוגבלויות שונות. התקשורת נוטה להתמקד בספורטאים אולימפיים ומקצועיים שעובדים עם פסיכולוג, אך בפועל הליווי מתבצע בקרב קשת רחבה של ספורטאים.


3. עבודת עם פסיכולוג מתחום הספורט היא רק לספורטאים עם יכולות מנטאליות חלשות. 

ספורטאי עלית רבים משתמשים בשירותים של פסיכולוג ספורט באופן שוטף. משלחות אולימפיות רבות נתמכות בתוכנית עבודה מנטאלית כחלק מהכנה לאולימפיאדה, זאת מתוך ההכרה בחשיבותם המכרעת של רכישת כישורים פסיכולוגיים להצלחה ספורטיבית ובצורך באימון ובשיפור מתמיד שלהם.

4. עבודה עם פסיכולוג מתחום הספורט מספקת פתרונות מהירות וקצרות לבעיות.
אנשים רבים חושבים בטעות כי פסיכולוגיית ספורט מציעה פתרון מהיר לבעיות פסיכולוגיות. לפעמים ספורטאים ומאמנים מצפים ללמוד כיצד להתרכז או להישאר רגועים בלחץ במפגש אחד או שניים. למעשה, למיומנויות פסיכולוגיות ולעבודה פסיכולוגית לוקח זמן ותרגול על מנת שתתפתח כראוי. עבודה מנטאלית היא איננה קסומה - היא לא תהפוך שחקן ממוצע לסופרסטאר. עם זאת, היא תעזור לספורטאים למצות את הפוטנציאל שלהם ולמקסם את יכולותיהם.

5. עבודה עם פסיכולוג אינה יעילה.
יש אנשים שעדיין חושבים שלפסיכולוגיית ספורט אין שום דבר חיובי להציע. עם זאת, מאות מחקרים מדעיים מהותיים, כמו גם דיווחים של ספורטאים ומאמנים, מצביעים על כך שליווי פסיכולוגי אפקטיבי אכן משפר את הביצועים ותורם רבות להתפתחותו של הספורטאי.